February 1st, 2015

Neopost lanserer ny profil

Det markeres med ny logo, ny farge og nytt slagord

Endringen reflekterer Neopost sin posisjonering i den digitale verden og forsterker merkevaren Neopost.

Styreformann og administrerende direktør Denis Thiery, forklarer at "omprofileringen er i tråd med vår forretningsstrategi for å utvikle postrelaterte aktiviteter og øke veksten i digital kommunikasjon."

 

Ny visuell profil
Den nye logoen, basert på bokstaven "N" for Neopost, har blitt re-designet og forsterket for flerkanals kommunikasjon. Logo uttrykker visuelt fysisk eller digital post, samt symbolet for uendelighet. "Dette gjenspeiler vår oppgave å skape endeløse interaksjoner ved å sende det rette budskapet, til rett person, via den riktige kanalen" sier Thiery. Grønn har blitt valgt som ny Neopost farge, for å fremkalle vekst, harmoni og trygghet. Vekst, fordi Neopost er en utviklende gruppe. Harmoni, fordi merkevaren er anerkjent for sine menneskelige verdier. Trygghet, fordi Neopost kunder har tillit til merkevaren, takket være sine mange års erfaring.

Send. Receive. Conntact.
Det nye slagordet oppsummerer Neopost sin visjon om en verden i rask forandring. Det kommuniserer selskapets rolle som bindeledd, utøver, veileder og støtte  for organisasjoner i hvordan de sender og mottar sine meldinger og varer. Vi hjelper dem med å oppnå bedre kontakt med sine kunder. Dette ønsket om å hjelpe, dele og samhandle uttrykker Neopost sin satsing på å utvikle maskinvare, programvare og tjenester for å aktivere mennesker til å jobbe bedre sammen.